OBDOBJE C:
Na omenjeni razpis se je prijavila tudi naša šola – vrtec in bila uspešna z dvema kandidatkama.
V tem času se bodo kandidatke pripravljale na opravljanje strokovnega izpita na področju vzgoje in izobraževanja, se seznanjali z zakonodajo, z internimi akti vrtca ter ostalim strokovnim gradivom. Vključevale se bodo na različna področja dela vrtca in se navajale na samostojno opravljanje vzgojiteljskega poklica. Delo v projektu bo ves čas potekalo po predhodno pripravljenem programu.
Vsebina usposabljanja:
- OTROK V VRTCU
1.1. Razvoj in učenje v predšolskem obdobju
- Poznavanje otrokovega razvoja,
- prepletanje različnih področij dejavnosti z dnevno rutino,
- učenje skozi igro,
- poznavanje in povezovanje dejavnosti iz kurikula.
1.2. Počitek, hranjenje in druge vsakodnevne dejavnosti, kot element kurikuluma
- Upoštevati skupinske razlike in ustvarjati pogoje za njihovo izražanje,
- zagotavljati dejavnosti za otroke v celotni skupini, majhnih skupinah, na individualen način,
- ponuditi možnost izbire med dejavnostmi, vsebinami, glede na njihov interes, sposobnosti in želje,
- pri hranjenju dopuščati možnost posebnih navad, možnost, da si otrok postreže sam, poskrbeti za umirjen obrok,
- upoštevanje individualnih potreb otroka po počitku.
1.3. Odnosi med otroki, med otroki in odraslimi v vrtcu, socialno učenje
- Odrasli v vrtcu zgled otrokom,
- pozitivna interakcija odraslega in otroka,
- odzivanje na vprašanja, želje, prošnje,
- spodbujanje, reševanje konfliktov.
1.4. Prostor kot element kurikula
- Organizacija zdravega, varnega in prijetnega okolja,
- zagotavljanje zasebnosti,
- zagotavljanje fleksibilnosti in stimulativnosti prostora.
1.5. Sodelovanje s stašri
- Upoštevanje zasebnosti in želje staršev,
- možnost uvajanja otroka v vrtec,
- sodelovanje pri dejavnostih,
- nudenje individualnih pogovorov.
2. PRIHOD IN ODHOD OTROK
- Topel sprejem otroka v igralnico,
- primerna zaposlitev otroka,
- priprava pripomočkov in materiala za delo,
- pozdrav ob odhodu, primerna oddaja otroka staršu.
3. DNEVNA RUTINA
- Skrb za nego in higieno,
- priprava in pomoč pri prehranjevanju,
- navajanje otroka na samostojnost,
- oblikovanje kulturnih navad.
4. BIVANJE NA PROSTEM
- Izvajanje različnih aktivnosti,
- sodelovanje pri načrtovanju vsebin,
- skrb za varnost.
5. PODROČJA DEJAVNOSTI V VRTCU
5.1. GIBANJE
- Spodbujanje gibalne dejavnosti,
- vključevanje v gibalne igre,
- predstavitev in upoštevanje pravil,
- sodelovanje in upoštevanje individualnih razlik.
5.2. JEZIK
- Pogovor, pripovedovanje, branje, poslušanje, opisovanje,
- razumevanje jezika,
- izvajanje dejavnosti z verbalno in neverbalno komunikacijo,
- spodbujanje komunikacije otrok-otrok, otrok-odrasli.
5.3. UMETNOST
- Likovno področje,
- glasbeno področje,
- plesno področje,
- av področje,
- dramsko področje.
5.4. DRUŽBA
- Spoznavanje okolja, samega sebe,
- seznanjanje z varnim in zdravim načinom življenja,
- spoznavanje različnih kultur, varnosti v prometu.
5.5. NARAVA
- Spoznavanje žive in nežive narave,
- različne dejavnosti v naravi, spoznavanje rastlin, letnih časov,
- svobodna igra.
5.6. MATEMATIKA
- Seznanjanje z matematiko, skozi igro, v vsakdanjem življenju,
- priprava matematičnega okolja,
- razvijanje matematičnega mišljenja in izražanja.
Sodelovanje z vzgojiteljico na vseh področjih kurikuluma, dnevne rutine.
- ELEMENTI DNEVNE RUTINE
Med elemente dnevne rutine uvrščamo:
- Jutranji krog,
- hranjenje,
- združevanje skupin,
- prehodi med dejavnostmi,
- počitek,
- osebna nega in skrb za sebe,
- prostor,
- bivanje na prostem,
- prihod/ odhod otrok.
2. PRIHOD IN ODHOD OTROK
- Pomembno je, da se otrok počuti dobrodošlega, je toplo sprejet,
- sodelovanje pri pripravi prostora.
3. HRANJENJE
- Poteka umirjeno, brez hitenja,
- pomoč pri prehranjevanju, navajanje na samostojnost,
- oblikovanje kulturnih navad.
4. NEGA IN OSEBNA HIGIENA
- Načrtovano in z zgledom učimo in navajamo na osebno higieno,
- umivanje rok pred obroki, pred prehodi med dejavnostmi.
5. PROSTOR
- Skrb za varen, zdrav, prijeten in urejen prostor,
- spodbudno okolje za dejavnosti.
6. BIVANJE NA PROSTEM
- Vključevanje v igro,
- organizirane dejavnosti na prostem,
- skrb za varnost (na igrišču, v prometu).
7. POČITEK
- Priprava prostora,
- postopen prehod na počitek,
- mirne dejavnosti tik pred počitkom (pripovedovanje zgodb, tiho petje, poslušanje glasbe).
8. PODROČJA DEJAVNOSTI V VRTCU
Kurikulum za vrtce vključuje dejavnosti, ki jih razvrščamo v naslednja področja:
- Gibanje,
- jezik,
- umetnost,
- družba,
- narava,
- matematika.
Upoštevanje ciljev pri vseh področjih glede na starosto obdobje. Načrtovanje, vzgojno delo, opazovanje in evalvacija v sodelovanju z vzgojiteljico.
9. PRIKRITI KURIKULUM
Prikriti kurikulum se nanaša na tiste vidike kurikuluma, iz katerih se otroci lahko naučijo vedenj, osvojijo stališča in vrednote. Sem sodi vse, kar je v vrtcu samoumevno (dnevni red, potek hranjenja, spanja, izbor dejavnosti..)
10. SODELOVANJE S STARŠI
Dober odnos s starši je pomemben za dobro počutje, uspešno vzgojno delo
Naš zavod je bil uspešen z dvema kandidiatkama.