PVS C

OBDOBJE C:

Na omenjeni razpis se je prijavila tudi naša šola – vrtec in bila uspešna z dvema kandidatkama.

V tem času se bodo kandidatke pripravljale na opravljanje strokovnega izpita na področju vzgoje in izobraževanja, se seznanjali z  zakonodajo, z internimi akti vrtca ter ostalim strokovnim gradivom. Vključevale se bodo na različna področja dela vrtca in se navajale na samostojno opravljanje vzgojiteljskega poklica. Delo v projektu bo ves čas potekalo po predhodno pripravljenem programu.

Vsebina usposabljanja:

  1. OTROK V VRTCU

1.1. Razvoj in učenje v predšolskem obdobju

  • Poznavanje otrokovega razvoja,
  • prepletanje različnih področij dejavnosti z dnevno rutino,
  • učenje skozi igro,
  • poznavanje in povezovanje dejavnosti iz kurikula.

1.2. Počitek, hranjenje in druge vsakodnevne dejavnosti, kot element kurikuluma

  • Upoštevati skupinske razlike in ustvarjati pogoje za njihovo izražanje,
  • zagotavljati dejavnosti za otroke v celotni skupini, majhnih skupinah, na individualen način,
  • ponuditi možnost izbire med dejavnostmi, vsebinami, glede na njihov interes, sposobnosti in želje,
  • pri hranjenju dopuščati možnost posebnih navad, možnost, da si otrok postreže sam, poskrbeti za umirjen obrok,
  • upoštevanje individualnih potreb otroka po počitku.

1.3. Odnosi med otroki, med otroki in odraslimi v vrtcu, socialno učenje

  • Odrasli v vrtcu zgled otrokom,
  • pozitivna interakcija odraslega in otroka,
  • odzivanje na vprašanja, želje, prošnje,
  • spodbujanje, reševanje konfliktov.

1.4. Prostor kot element kurikula

  • Organizacija zdravega, varnega in prijetnega okolja,
  • zagotavljanje zasebnosti,
  • zagotavljanje fleksibilnosti in stimulativnosti prostora.

1.5. Sodelovanje s stašri

  • Upoštevanje zasebnosti in želje staršev,
  • možnost uvajanja otroka v vrtec,
  • sodelovanje pri dejavnostih,
  • nudenje individualnih pogovorov.

2. PRIHOD IN ODHOD OTROK

  • Topel sprejem otroka v igralnico,
  • primerna zaposlitev otroka,
  • priprava pripomočkov in materiala za delo,
  • pozdrav ob odhodu, primerna oddaja otroka staršu.

3. DNEVNA RUTINA

  • Skrb za nego in higieno,
  • priprava in pomoč pri prehranjevanju,
  • navajanje otroka na samostojnost,
  • oblikovanje kulturnih navad.

4. BIVANJE NA PROSTEM

  • Izvajanje različnih aktivnosti,
  • sodelovanje pri načrtovanju vsebin,
  • skrb za varnost.

5. PODROČJA DEJAVNOSTI V VRTCU

5.1. GIBANJE

  • Spodbujanje gibalne dejavnosti,
  • vključevanje v gibalne igre,
  • predstavitev in upoštevanje pravil,
  • sodelovanje in upoštevanje individualnih razlik.

5.2. JEZIK

  • Pogovor, pripovedovanje, branje, poslušanje, opisovanje,
  • razumevanje jezika,
  • izvajanje dejavnosti z verbalno in neverbalno komunikacijo,
  • spodbujanje komunikacije otrok-otrok, otrok-odrasli.

5.3. UMETNOST

  • Likovno področje,
  • glasbeno področje,
  • plesno področje,
  • av področje,
  • dramsko področje.

5.4. DRUŽBA

  • Spoznavanje okolja, samega sebe,
  • seznanjanje z varnim in zdravim načinom življenja,
  • spoznavanje različnih kultur, varnosti v prometu.

5.5. NARAVA

  • Spoznavanje žive in nežive narave,
  • različne dejavnosti v naravi, spoznavanje rastlin, letnih časov,
  • svobodna igra.

5.6. MATEMATIKA

  • Seznanjanje z matematiko, skozi igro, v vsakdanjem življenju,
  • priprava matematičnega okolja,
  • razvijanje matematičnega mišljenja in izražanja.

 

Sodelovanje z vzgojiteljico na vseh področjih kurikuluma, dnevne rutine.

  1. ELEMENTI DNEVNE RUTINE

Med elemente dnevne rutine uvrščamo:

  • Jutranji krog,
  • hranjenje,
  • združevanje skupin,
  • prehodi med dejavnostmi,
  • počitek,
  • osebna nega in skrb za sebe,
  • prostor,
  • bivanje na prostem,
  • prihod/ odhod otrok.

2. PRIHOD IN ODHOD OTROK

  • Pomembno je, da se otrok počuti dobrodošlega, je toplo sprejet,
  • sodelovanje pri pripravi prostora.

3. HRANJENJE

  • Poteka umirjeno, brez hitenja,
  • pomoč pri prehranjevanju, navajanje na samostojnost,
  • oblikovanje kulturnih navad.

4. NEGA IN OSEBNA HIGIENA

  • Načrtovano in z zgledom učimo in navajamo na osebno higieno,
  • umivanje rok pred obroki, pred prehodi med dejavnostmi.

5. PROSTOR

  • Skrb za varen, zdrav, prijeten in urejen prostor,
  • spodbudno okolje za dejavnosti.

6. BIVANJE NA PROSTEM

  • Vključevanje v igro,
  • organizirane dejavnosti na prostem,
  • skrb za varnost (na igrišču, v prometu).

7. POČITEK

  • Priprava prostora,
  • postopen prehod na počitek,
  • mirne dejavnosti tik pred počitkom (pripovedovanje zgodb, tiho petje, poslušanje glasbe).

8. PODROČJA DEJAVNOSTI V VRTCU

Kurikulum za vrtce vključuje dejavnosti, ki jih razvrščamo v naslednja področja:

  • Gibanje,
  • jezik,
  • umetnost,
  • družba,
  • narava,
  • matematika.

Upoštevanje ciljev pri vseh področjih glede na starosto obdobje. Načrtovanje, vzgojno delo, opazovanje in evalvacija v sodelovanju z vzgojiteljico.

9. PRIKRITI KURIKULUM

Prikriti kurikulum se nanaša na tiste vidike kurikuluma, iz katerih se otroci lahko naučijo vedenj, osvojijo stališča in vrednote. Sem sodi vse, kar je v vrtcu                samoumevno (dnevni red, potek hranjenja, spanja, izbor dejavnosti..)

10. SODELOVANJE S STARŠI

Dober odnos s starši je pomemben za dobro počutje, uspešno vzgojno delo

 

Naš zavod je bil uspešen z dvema kandidiatkama.

Dostopnost